tisdag 22 september 2009

Fiskbenet eller förkylning?!


Urk vad jag känner mig risig. Skulle gå till doktorn igår men tror ni inte han har stängt till den 28 sept. Så ingen doktor där jag bor.

Min vän var inne på sjukhuset i Krabi i går men hon fick åka vidare till en privat klinik då det inte fanns någon läkare på plats. Efter klockan 17.00 finns bara akutmottagningen (som inte kan göra något eftersom läkarna inte är på plats). De flesta läkare har privatkliniker som är öppna på kvällar och helger. Så hon åkte till en sådan och kom ut med detta:




Så ser det ut varje gång man besöker en doktor i Thailand. Mediciner i alla regnbågens färger. Det är ett skämt. Efter att checkat på internet visar dig sig att 2 utav 8 mediciner är korrekta.

Så det jag ville ha sagt är att det känns inte som att doktorn i Krabi kan hjälpa mig. Han kommer att titta ner i min hals, säga att ja, det är rött och väldigt irriterande och sedan går jag därifrån med en påse med medicin.

Nä, nu ska jag ta och koka lite te och läsa bloggar och se vad ni har för er!

Kram Sara

Ps. Nu händer det saker på restaurangens toaletter... jag bestämde mig för att vänta med bilder tills det är färdigt. Just nu är jag själv väldigt skeptiskt till mitt val av färger. Målarn är just där och målar. Hoppas att färgen "lägger sig" något när den torkar. Ds

Inga kommentarer: