måndag 14 september 2009

Phuket avklarat




Fick inte många timmar sömn i natt då Viktor hade ont i magen. Så det var en mycket trött Sara som hoppade in i bilen imorse och körde drygt 2 timmar för att komma till Phuket.

Tandläkarbesöket gick faktiskt mycket bättre än vad jag trott att det skulle göra. Jag hade 3 hål och dessa lagade jag på en gång. Jag hade ett par hål till men de var i visdomstanden som spökar. Den växer snett och är halv övertäckt utav tandkött. Så nästa projekt är att rycka visdomständerna - ALLA 4!! Jag kommer att ta 2 i taget.

Sedan gjorde jag ett HIV-test (negativt). Jag behöver ha det för vår försäkring som vi ska täckna. Jag har gjort HIV-test 3 ggr. 2 ggr under graviditeten vilket är obligatoriskt. Samt 1 ggr för ett år när jag gjorde en hälsoundersökning. Det som är konstigt är att jag visste till 100% att jag var negativ men trots detta så blev jag nervös precis innan jag fick resultatet. Jag tänkte- Tänk om mitt liv kommer att vändas upp och ner när jag kommer ut från doktorns rum??

När jag var färdig så var jag helt slut i huvudet av all spänning och lämnade sjukhuset med bulltande huvudvärk.

Men lite huvudvärk hindrar inte mig för en shoppingrunda på tu-man-hand.

Det blev ett nytt fruktfat, lite nya tallriksunderlägg, dukar, barntermometer, play-dough OCH 3 st H&M toppar.
24 kr/st för H&M topparna
. Blir alltid lika glad när jag springer på H&M kläder eftersom det inte finns några butiker här. Så vart hittar jag dessa kläder då? I mellanåt finns det små försäljare som hyr in sig i shoppingcentren och säljer märkeskläder som de köpt direkt från fabriken. Överlager eller andra sortering. Oftast klipps etiketterna bort så kläderna ser neutrala ut och inte ska kunna spåras. För mig kvittar det.









Får inte glömma bort mina Crocs. Jag HATAR foppa-tofflorna men ÄLSKAR dessa flip-flopsen. De är så j-la sköna. Detta är mitt 4 par. Jag har slitit ut 2 st och då menar jag slitit ut. De gick sönder pga dagligt användande. Jag lever i flip-flops.



Det går även bra att leka bil med dem...

Inga kommentarer: