onsdag 9 september 2009

Min smarta 4-åring....



Dagens kommentarer från min 4,5 år gamla dotter:

♥På väg hem från skolan:
Dottern:
- Mamma kan jag få en riktig mobiltelefon? En sån som man kan ringa på riktigt med.
Mitt svar:
- Hehhee, närru lilla tjejen. Det kan du inte få. Och förresten, vad skulle du göra med den isåfall?
Dottern:
- Ringa så klart!
Mitt svar:
- Nä det kan du inte få.
Dottern:
- Taskigt!

♥Vid middagen ikväll. Dottern arg för att hon måste äta upp maten.
Dottern:
- Men snälla mamma. Jag orkar inte. Jag vill ha någon annan mat. Det här är inte min favoritmat.
Mitt svar:
- Nej det kan du inte få. Hur skulle det se ut om alla skulle äta olika maträtter?
Dottern:
- Jamen vad gör det?
Mitt svar:
- Så du menar att jag ska stå och laga 4 olika favoriträtter varje kväll?
Dottern:
- Men mamma, du lagar ju faktiskt inte maten. Vi hämtar den ju från din restaurang!
Mitt svar:
- Ja, mhmmmhhmm. Ja men nu är det så här. Vi äter alla samma maträtt och sitter tillsammans.
Dottern:
- Åhhhhhhhhhhhhhh, jag vill byta mamma! Jag tror vi tog med oss fel mamma från Sverige!

Inga kommentarer: