tisdag 15 september 2009

IKEA Phuket


Igår var jag inne på ett möbelvaruhus som rå-kopierat IKEA rakt över!

Då jag älskar IKEA och IKEA inte finns i Thailand så är detta möbelvaruhus det närmsta IKEA jag kan komma. Det var bl.a där jag inhandlade min nya frukskål igår.

Jag hittade även min blivande vardagsrumsmatta. Min man tokvägrade när jag ringde och berättade att jag hittat The One. När jag berättade att den var orange, luddig och kostade 8900 Baht (ca 1800 sek) så var det ett tvärt nej. Ni vet ett sådan nej som betyder NEJ. Så nu har jag vänt taktiken. Jag har sagt att jag önskar mig den i födelsedagspresent. Vi får se om det funkar. Det är inte säkert eftersom min man:
1. Inte tycker om orange.
2. Han tycker inte om luddiga mattor.
3. Han förstår inte varför man ska lägga 8900 Baht för en matta då vi redan har en matta idag.

Tyvärr så blev bilden inte alls rättvis, men här är den (den oranga i mitten):



Är det någon mer än jag som ser likheterna med IKEA??













Välkommen till Kopiornas land → Thailand!

Inga kommentarer: