lördag 26 september 2009

Fredag - Lördag


Igår väntade jag förjäves på målaren. Han kom aldrig!

På fredagar brukar vi spela beachvolleyboll nere på stranden. Vi möttes upp som vanligt med regnet det vägrade ge med sig. Så det slutade med att vi alla åkte till min restaurang och drack öl och åt canapés. Det som är fördel med lågsäsong är att man har restaurangen för sig själv så det gjorde inget när 8 barn sprang omkring som galna hundar.

Av ren utmattning lyckades jag få några timmars sömn inatt trots makens frånvaro. Det var skönt.

Idag har det regnat så det har blivit lek inomhus. Vi har även varit på restaurangen vid två tillfällen. Först då målaren behaga dyka upp, suck. Och andra gången ringde dem och berättade att vattenpumpen gått sönder och det inte går att laga. Så det blev till att hosta upp pengar till en ny pump och fixa ytterligare en hantverkare eller vad man ska kalla dem.

Jag och barnen åkte även till Tesco som är som en stor matvarubutik med lite affärer på första våningen. Där finns även en lekhörna och idag var det första gången Viktor oxå fick leka. Man måste vara över 90 cm för att få vara där inne så Tess & Viktor var lyriska de 30 minuterna de fick leka tillsammans.



Nu har solen gått ner och det är bäckmörkt ute. Barnen tittar på TV och jag ska läsa ikapp alla bloggar jag inte hunnit med de senaste dagarna.

Önskar er alla en härlig helg!

Kram Sara

Inga kommentarer: