torsdag 15 mars 2012

Världens gladaste Thaison


Ser ni vad jag har för vackert runt min hals?

 Mitt guldhjärta!!!

Jag är den gladaste tjejen i stan just nu. Vilken otroligt härlig känsla jag har i min kropp.

Så vart hittade jag det? Igår printade jag ut en bild utav smycket och sedan fick jag hjälp att skriva på thailändska att jag tappat mitt hjärta någonstans på toaletten eller i sovrummet. Och jag bad städerskan hålla ögonen öppna.

För en timme sedan ringde min väninna (som använder samma städerska). Det städerskan säger är att hon hittade det i papperskorgen och tyckte det var så fint så hon tog med sig det hem, eftersom jag slängt det. Hon visste nu inte vad hon skulle göra. Min väninna sa att hon skulle åka och hämta det och lämna tillbaka det. Vilket hon gjorde.

Nu kan man diskutera fram och tillbaka över denna händelse. Något jag väljer att inte göra. Jag är superglad att jag fått mitt älskade "Viktorhjärta" tillbaka och tror allt gott om min superduktiga städerska.

3 kommentarer:

Carina sa...

Vad härligt att du fått tillbaka "Viktorhjärtat" !!!

Skickar massor stora grattis kramar till Tess på hennes födelsedag i morgon från
morfar och mig.

Kramisar
Carina

Livet på Citronodlingen sa...

Jag tror nog att hon verkligen trodde att du slängt det... det vore ju otroligt korkat annars...

Russin sa...

GRATTIS att du fått tillbaka det. .:) Förstår att du är glad..

kraama