torsdag 8 mars 2012

Makrabucha Dagen

Igår var det Makrabucha dagen vilket är den största buddistiska helgdagen. Fråga mig inget mer, för det är allt jag vet. Jo jag vet en sak till - Skolan är stängd!

Så igår var det en ofrivilligt ledig dag som gick i slapphetens tecken. Jag, Maken och Tess var hemma och slöade samt bakade negerbollar chokladbollar.

Viktor var med Birgitta. Han fick sin födelsedagspresent utav Birgitta. Nämligen att få åka lokalbussen in till Krabi med henne och välja ut sin födelsedagspresent. Det var en sprallig och glad Viktor som kom hem med massor utav fina presenter. Det var badmintonrack, skateboard, elektrisk tandborste och ett litet block med penna. Tack Birgitta!

Väl hemkommen igen så tog det inte lång tid fören han såg ut så här:


På eftermiddagen åkte vi hem till en kompis som precis fått sin lilla hundvalp. Hur söt som helst. Ni kan se valpen bland mina "Instagram bilder" i höger spalten. Klicka på bilden så får ni upp den i ett större format.

Instagram bilderna är "snapshots" tagna med min iPhone och vissa är helt oredigerade medans andra kan vara med någon effekt som jag själv lagt dit.

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Stackars Viktor, mamma kör visst helt slut på honom! :o)

Anna S sa...

En trött liten kille skulle man kunna säga :).
Vad gullig Birgitta är som tar med barnen på stan när de fyller/fyllt år!

Tjingeling