måndag 19 mars 2012

Bildbomb från Splash Jungel









Sista bilden tycker jag visar väldigt tydligt att nu har vi fått nog. Mamma, lägg undan kameran och bada med oss istället!!

Det var två spralliga barn som vaknade alldeles för tidigt i lördags morse. De var fortfarande mörkt ute och jag och Maken hade inte alls lust att kliva upp. Vi masade iallafall oss ur sängen och fixade frukost och packade väskorna och sedan åkte över till Phuket.

Det blev en heldag på vattenparken. Förra gången stannade vi på hotellet och åt middag men den här gången tog vi bilen och åkte till Bang Tao. Kanske inte så smart då det tog ca 30 minuter och båda hann att slockna i baksätet. Men de vaknade till liv och vi åt en trevlig middag. Tess sa inte så mycket, hon lekte mest med sin iPod. Nyhetens behag så jag hade inte hjärta att säga ifrån.

Spana in den här bilden som jag tog efter frukosten dag två.


Jag kan förstå henne. Hon fick den i fredags morse. Var i skolan hela dagen sedan kalas på kvällen. Lördag var vi i vattenparken hela dagen. Så hon har inte haft mycket tid att lära sig alla funktioner.

Igår så var vi i vattenparken igen framtill lunch. Sedan tog vi en snabbdusch och checkade ut. Därefter blev det en tur till Central Shoppingcenter. Blev ingen direkt shopping. Tess fick köpa ett skal till ipoden och en skyddsfilm. Viktor fick oxå välja en liten present och det blev en Transformers-bil. Jag köpte ingenting till mig själv. Det ni. Nytt rekord tror jag :)

Jag knäppte ett par bilder från hotellet oxå. Det är ett stort hotellområde så man får åka golfbilar mellan frukoststället och vår hotellbyggnad. Det ska vara 5 stjärnigt men det kan jag inte riktigt hålla med om. Det som är bra för barnfamiljer är att det finns kök i varje rum. Så vill man kan man spara lite pengar genom att laga mat själv där.



Ser ni Tess och Viktors nya badtröjor? Snygga va?!??! Det tycker jag :) De kommer ju från Makens butik :)

3 kommentarer:

Carina sa...

Vilket härligt ställe, förstår att Tess o Viktor gillar det.

Vilken härligt födelsedagsfirande för Tess!!

Kram
Carina

Anna S sa...

Wow, vilket ställe.
Förstår att barnen älskar det!
Nathalie skulle bli helt speedad där :).
Skönt att det var så lite folk där. Bara upp och åka igen, utan att köa.

Nathalie och jag var på Eriksdalsbadet förra helgen. Där finns det två vattenrutschkanor :).

KRAM

Linda sa...

Vilka härliga bilder, förstår dom tycker det var kul. Våra barn skulle älska det, iaf dom 3 små, Oscar är inte lika mycket fisk som dom:)
Kramar