tisdag 27 mars 2012

Lurade Fröken och Mamma


Eftersom Viktor inte hade feber igårmorse och verkade pigg och kry så gick han till skolan. Jag pratade med hans ena Fröken så hon kände till att han varit dålig dagen före. Hon lova att hålla ett öga på honom.

Lagom till lunch ringer Fröken och säger att Viktor mår dåligt och vill åka hem. Jag hoppa in i bilen och hämtade upp honom. När han satt på sig säkerhetsbältet och vi åker från skolan säger han:
-Yes, jag slipper att ha thaidans. Det är SÅ tråkigt!

Jag insåg redan där och då att han lurat sin Fröken. Han var inte alls sjuk. Bara finurlig.

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag älskar dej Vicke Vire.

Anna S sa...

Den lilla lurifaxen!
Tvinga honom att dansa thaidans hemma i vardagsrummet ;).

Puss

lillchippen sa...

Smart kille där! ;-)