söndag 11 mars 2012

Jag har en fundering

Fortsättning på Privat pool villa och Till Anonym...

Jag hade inte tänkt ta upp det här samtalsämnet igen men känner att jag vill förklara mig lite. Först och främst håller jag med er om att det inte är okej att lägga ut bilder på sina icke-klädda barn. Något jag inte gjort tidigare. Jag tyckte själv att bilden var väldigt oskyldig och det enda man ser är deras nakna ryggtavlor. Jag hade fel eftersom flera har reagerat. Jag tackar för era kommentarer och eftersom jag själv inte såg i klarhet har jag nu redigerat bilden "Privat pool villa". Om ni skummar igenom min blogg så kommer ni se att detta inte hänt tidigare. Mina barn är alltid fullt påklädda när de badar. Jag felade när jag la ut bilden och har som sagt redigerat bilden.

Jag har bott här i 11 år. Mina barn bär alltid badkläder på offentliga platser. Kortet ovan var ett undantagsfall eftersom vi hade hyrt en privat pool villa dvs insynskyddat.

Nu har jag en fråga till er.  Hur kan man låta sina barn bada nakna på en strand som är fullproppad med turister och lokalbefolkningen?

Majoriteten av alla som befinner sig på badstranden har en kamera med sig. Hur lätt är det inte att knäppa kort på andras nakna barn? Detta är för mig helt obegripligt. Är det något som jag har missat här? Till saken hör att det är en väldigt vanlig syn. Inte nog med att solen är väldigt stark men är inte det att exponera sina barn?

Jag har iallafall lärt mig något. Trippelkolla alltid mina bilder för jag lägger ut dem på bloggen. Tack alla som kommenterade inlägget!

Trevlig söndag :)

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jag håller med dig, på stranden har man ingen kontroll alls över hur eventuella bilder som andra tar blir. Solen är stark och dessutom är det inte respektfullt mot lokalbefolkningen, särskilt inte i ett land som Thailand... (även om lokalbefolkningen har sett det mesta vid det här laget).
Folk läser inte på varken om seder och bruk eller något annat heller för den delen innan dom reser på semester...

Anonym sa...

Jag är en av de som skrev om att lägga ut bilder men du har rätt i att den är oerhört oskyldig jämfört med andra bilder. Liksom du anser jag att det är sorgligt att man inte ska kunna låta små ungar bada näck men jag håller också med föregående person om att man måste fundera lite över landet man besöker. Thailand är ju ett land med sedesamma klädkoder så jag beundrar din klokhet och sedan vad man gör privat angår ingen. Det är egentligen likadant när vi åker till Turkiet som är ett land med Islam som religion och där naket är något mycket privat. Jag skulle nog inte ha mina barn nakna på en offentlig strand och hur hemskt är det inte med alla som fotar nakna ungar och använder dem i hemska sammanhang.