lördag 31 mars 2012

Stolt mamma

Den här bilden tycker jag är så härlig.

Nu räknar vi timmarna tills avresa. Inatt vid 03.30 så kör vi över till Phuket för att ta flyget till Bali. Barnen har redan packat sin väska. Nu är det bara jag som ska packa allt det tråkiga - kläder, nesessär, badkläder osv. Det är ju bara så tråkigt att packa! Packa upp efter en semester ska vi inte ens tala om.

På mitt schema idag står det:
- Hämta tvätten.
- Färdigställa bokföringen till revisorn, fakturera samt fixa löner.
- Packa väskorna.
- Vila en stund så min dunderförkylning försvinner.
- Gå på kalas klockan 16.30.

Städa skiter jag i. Det blev så fruktansvärt smutsigt igår när a/c-killarna var där. Blir så trött på dessa hantverkare som inte har någon som helst känsla. Orkar inte ens gå in på allt skit de gjorde. En sak som stör mig mest är att de använt mitt badrum för att rengöra fläktarna. MEN de går inte in i duschen. De öppnar bara badrumsdörren och sprutar skit rakt ut. Så mina 2 badrumsmattor är svarta av smuts OCH hela handfatet och toalettstolen fulla med skit och självklart hela golvet inklusive min golvhylla med parfym, smink etc. Idioter! Nä, nu ska jag inte bli arg över detta.

Något som jag glömt berätta är ju hur fantastiskt duktiga mina barn är :) Jag var på "kvartsamtal/utvecklingssamtal" i torsdags och lärarna öste beröm över mig. Tess och Viktor är två duktiga elever som visar Mycket Väl Godkänt på samtliga ämnen. Okej, Tess hade "bara" VG på Thai Gramatik. Något som gjorde henne lite upprörd. Hon blev besviken att hon inte fick MVG på samtliga ämnen. Jag tycker de är fantastiskt duktiga. Inte bara får de MVG. Båda hade 100% på många utav testen de hade förra veckan.

Både Tess och Viktor är väldigt duktiga på att läsa. Härrom dagen hade Viktor stått inför sin klass och läst en bok och hans kompisar hade applåderat efteråt. Enligt lärarna älskar Viktor att läsa. Tess är lika duktig. I fredags fick hon ett fint Diplom. Ett liknande Viktor fick förra månaden. Tess fick sitt för Engelska och Literacy där hon ligger långt före hennes klasskamrater.

Jag själv har aldrig varit duktig på att läsa. Jag kommer ihåg i skolan när man var tvungen att läsa en bok och skriva en recension. Jag fixade inte detta. Jag fick min bästa kompis till att läsa boken och sedan återberätta hela boken för mig. Det funkade jättebra :) Tack Anna för hjälpen! Det jag skulle vilja tillägga här är att jag själv är lite imponerad över mig själv. Idag läser jag faktiskt engelska böcker och jag fick inte ens godkänt på engelska i skolan.

Tillbaka till barnen igen... Båda visar inte bara bra resultat utan är även bra kamrater. Fröken Tess kan fortfarande bli lite "Bossig" och unge Herr Viktor kan vara en liten skvallerbytta. Men bortsett från detta så är de 2 mönster elever :) Jag blir varm i hela mitt hjärta.

Nä, nu måste jag jobba. Sköt om er allihopa så får vi se hur internet uppkopplingen är i Indonesien.

Kram

Ps. Till alla inbrottstjuvar - Jag är inte så dum att skriva på bloggen att jag åker iväg. Jag har full kontroll över mitt hus så det är ingen idé att ni försöker göra något inbrott! Ds.

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Jättefin bild!
Klart du ska vara stolt, dom är ju jätteduktiga båda två!

Mrs Moet sa...

KLart att du ska vara stolt för oj så duktiga de är.

Ha en skön semester.
Kram åsa

Louice sa...

Självklart ska du vara stolt! Det finns inget roligare än när man får höra bra saker om sina barn, man växer flera meter.
Vad skoj att dem är så duktiga, det är otroligt bra gjort av barnen dina.

Oh vad mysigt att åka till Bali, hoppas ni får en underbar resa tillsammans. Själv vill jag en dag åka tillbaka dit, för jag älskade den ön.
Ha det gott nu!
Kramar