fredag 7 maj 2010

Vad hände??

Vet inte riktigt hur det här gick till...

Imorse på väg till barnens kindergarten ligger det en kattunge mitt på vägen som försöker undvika att bil överkörd. Jag tänkte usch men inte mer. Tyvärr en ganska vanlig syn här. När jag sedan kör tillbaks så är kattungen fortfarande kvar i mitten av vägen och återigen var nära att bli överkörd.

Jag vet inte vad som gjorde att jag stannade och började leta efter modern. Jag hittade inget mer än den skrikandes, blöt och supermager kattunge.



Som jag tog med mig till kontoret. Hela dagen har jag oroat mig och försökt mat lillkissen utan resultat. Så på lunchbreaken åkte jag till djuraffären och köpte en liten flaska till mjölken samt kattmat för kattungar.

Nappflaskan totalvägrade han/hon (har ingen aning om hur man ser könet). Så jag provade med maten och tack och lov började kissen äta.



Nu är problemet att ingen vill ta hand om katten. Så det verkar som lotten hamnat på vårt bord och att jag kommer bli kattmamma ett tag framöver. Jag som är allt annat än en kattmänniska och vet absolut ingenting om katter.

En sak är iallafall säkert. Tess kommer att bli överlycklig och tycka att hon har världens bästa mamma :-)

◊◊◊◊◊◊◊

Ikväll ska jag till skolan igen. Känns lite tungt då jag börjar känna av en förkylning och sitter redan med huvudvärk. Får väl kurera mig imorgon med en sovmorgon eller nått.

Stor kram till er alla och trevlig fredag!






Inga kommentarer: