fredag 21 maj 2010

Pussel-lärare

Idag slog det mig. Min dotter börjar bli en stor tjej. Jag betalade skolavgiften för nästa termin, som startar den sista augusti. Då ska Tess börja 1 klass!! Helt otroligt!! Min lilla tjej. Det blir inte så dramatiskt. Hon flyttar till klassrummet brevid kindergarten samt att hon får en annan skoluniform. Tess vill gärna gå i årskurs 1 för då vet hon att hon är en stor tjej MEN samtidigt vill hon inte byta fröken. Som det ser ut idag så blir de hela 4 stycken i årskurs 1. Det kallar jag en liten klass! 




Tess och Viktor pratar ofta om vad de ska bli när de blir stora. Just nu ska Viktor bli Pussel-lärare och Tess ska bli häst-lärarinna och lära barnen sitta rätt på hästen. Till saken hör att Tess har ridit 1 gång och då i cirka 3 minuter-hehehe.

Tidigare skulle Tess bli chaufför och köra pappas ena pickup-bil på dykcentret. Viktor skulle då bli som sin thailärare för hon är så liten och Viktor är minst i sin klass.

Vad ska ditt barn bli när de blir stor??

Inga kommentarer: