onsdag 26 maj 2010

Lågsäsong, lågsäsong

Godmorgon i stugan,

Det är så kul att öppna mailen på morgonen och finna så många kommentarer från mina goa vänner. Tack! Det som är ännu roligare är att så många nya har hittat hit. Jag hoppas att ni kommer att trivas och stanna kvar?!

Jag fick en härlig start på dagen. Jag vaknade utav mig själv dvs före barnen (det händer ungefär 1 gång i kvartalet, eftersom jag inte är någon morgonmänniska).

Barnen åt sin frukost utan att jag behövde tjata. I bilen sjöng barnen i kör till barnmusiken och de skuttade glatt in på kindergarten.

Kaffemaskinen fungerade som den skulle dvs jag tryckte på "On" och kaffet kom :-)

Jag hoppas dagen fortsätter lika bra!



♦♦♦♦♦♦

Nu sitter jag och surfar och funderar vad jag ska göra med dagen. Det är stendött på restaurangen så arbetsmässigt så har jag inget att göra. Det är verkligen lågsäsong här nu. Gatorna är tomma och tillika stränderna. OM du vill känna dig som "Robinson" så ska du komma hit NU!

Lågsäsongen är en riktigt bra period att åka till Thailand. Varför? Jo..
* Du kan hitta billiga flygbiljetter.
* Kanonpriser på hotellen.
* Det är lite turister.
* Vädret är faktiskt bra större delen av sommaren (bortsett från September, men september är ju inte sommaren heller,hehe). Om det regnar så är regnet varmt :-)
* Lokalbefolkningen har mer tid för dig = bra service
* Restauranger har ofta rabatterbjudanden.
* Organiserade utflykter har ofta sommarerbjudanden.

Ja, listan kan göras lång.

Nä, nu ska jag ta en bloggrunda och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda.



Inga kommentarer: