onsdag 5 maj 2010

Skam den som ger sig...

Det är många punkter som är jättebra på barnens kindergarten. Lärarna är fantastiska, kamraterna är bra, stämningen är på topp, mysiga små byggnader med vi-känsla. 

Trots detta finns det alltid utrymme till förbättring. Det behövs fler klassrum, möbler, fungerande fläktar samt airconditon, materialförrådet skulle behöva ett upplyft, för att nämna något.

Det finns dock en punkt som irriterat mig i 2,5 år. Det är mellanmålet på förmiddagen. De äter inte frukost där utan har mellis vid 9.30 och det har många gånger bestått utav, Håll i dig, kakor! Japp, du läste rätt - kakor! Jag har fightats med ägarinnnan av skolan men hon ger sig inte. Vi gjorde en deal. Så ibland fick de små snittar gjorda utav vit formfranska med tonfisk imellan. Fortfarande inte bra men bättre än kakor.

Kakorna är en punkt som jag "forskat" lite i och det verkar helt normalt på thaiskolorna. Det är som en liten uppmuntran för barnen (hmm???!!!). Att de bara får en sockerchock och fungerar i 15 minuter tänker de inte på. Jag har pratat och pratat med dem men ändå serveras kakorna. 

Det jag ville komma framtill är att man aldrig ska ge upp.

Titta vad de nu serverar de små liven:




Från en dag till en annan. Vipps, så får de nu grönsaker, frukt, ägghalva och mjölk.


Skam den som ger sig.... 2,5 år :-)

Inga kommentarer: