onsdag 12 maj 2010

Läkarbesök

Det blev en tur till farbror doktorn igår med båda kidsen. De har fått någon form av hudinfektion som sedan har övergått till svamp på Tess båda knän.

Det är skrämmande vad fort ett litet, litet sår kan bli så stort och infekterat. Bara på någon dag. Bakterierna verkligen älska det här klimatet.

Att just Tess & Viktor råkar ut för detta verkar heller inte så konstigt. Inte med tanke på hur många som alltid är på och pillar och rör på dem. Thailändarna kan verkligen inte hålla händerna borta från dem och ska alltid nypa dem i kinderna och "näspussas". Thailändarna pussar inte barnen som vi gör med munnen. De sniffar/luktar på dem.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Idag ska jag sitta med bokföringen för restaurangen på förmiddagen. För att sedan kunna spendera eftermiddagen med min thailäxa samt gå igenom gårdagens lektion. Tempot är högt så det krävs att jag läser mycket mellan lektionerna.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



Blev lite sugen på att hänga med på Makens Phi Phi tur imorgon. Det går dock inte imorgon då jag ska till skolbänken. Det är inte ofta jag får lust att åka ut med båten. Vet inte om jag vågar berätta att jag inte varit ute   på någon utfärd på över 1 år.

Vi får se vad morgondagen kommer att erbjuda. Barnens kindergarten är stängd då det är någon röd dag igen. Nä, det är inte samma högtid som ni har :)

Nä, nu måste jag jobba.

Kram

Inga kommentarer: