måndag 25 juli 2011

Måndagslista och regn

Måndagslistan - Idag är jag glad för att:

- jag och Viktor är friska.
- Tess är så lycklig och stolt över sin egna dator, vilket gör mig glad.
- jag och familjen ska på minisemester till Phuket.
- jag och Maken ska själva på en weekend till Bangkok - Tack Birgitta!
- det har kommit fler turister till AoNang vilket gör att min restaurang mår bättre.
(för mer måndagslistor kika in hos Jennyn)


Tack för alla värmande krya-på-dig-hälsningar. De hjälpte för idag mår vi mycket bättre. Så pass bra så jag packade in barnen i bilen och åkte till Krabi. Tycker inte om att vara hemma när städerskan kommer.

Utan några direkta mål lyckades vi slå ihjäl några timmar :) Vi köpte vinkeljärn så att Maken kan färdigställa min vår klädkammare/förvaringsrum. Här kommer en förebild. Efterbilden hoppas jag på snart (hint, hint Maken).


Barnen fick leka av sig på lekhörnan på BigC. Medan de lekte satt jag och surfade på bla. Facebook och såg då ett inlägg där min mamma nämndes. Fick en okontrollerad gråtattack och kunde inte hejda mig själv. Otäckt när de kommer för man kan liksom inte göra något åt dem utan bara gråta färdigt.

Efter BigC blev det lunch på en Dansk restaurang. Det blev en rostbiffsmacka på rågbröd. Det är man inte allt för bortskämd med, mums.

Nu är vi hemma. Barnen bråkar med varandra och det regnar ute så jag kan inte skicka ut dem. Nepp, barnen äger inga regnkläder då man efter 5 minuter bli lika blöt innanför som utanpå pga den höga luftfuktigheten här.

Ja, det var nog det hela för nu.
Kram Sara

3 kommentarer:

Linda sa...

Skönt att höra att ni mår bättre.

Jobbigt med bråkande barn, vi har 4 här hemma som inte riktigt kommer sams, vad gör man? Ibland vill man bara gå ut stänga dörren och låta dom ligga där i sin lilla hög och brottas, orken tryter liksom tillslut:(

Kramar

Anonym sa...

Skönt att ni mår bättre!!

Anna S sa...

Oj, jobbigt med gråtattacken där i Krabi.
Men känslorna måste ju få komma.

Vad ska ni hitta på när ni har semester på tu man hand du o maken och när ni åker till Phuket?

Puss