onsdag 13 juli 2011

Helgen som varit

Fredag

I fredags efter skolan så var det efterlängtade "Pirat kalaset" och det var verkligen uppskattat hos barnen. Att mina barn inte ville klä ut sig är ju en annan femma. Jag hann inte mer än måla mustach och skägg på Viktor fören jag skulle ta bort det igen. Han nöjde sig med sitt "piratöga" och Tess svarta kläder och en skarfs runt huvudet OCH de hemska svärden som lät förskräckligt :)

Det var svärdfäktning, skattletning, fireshow och till Tess förtjusning Glasstårta :)

Lördag


Lördagen var en hektiskt dag. Tidig morgon åkte vi in till Krabi för att träffa en pianolärare. Tess, Viktor och en tjejkompis provade tillsammans och det gick jättebra men tyvärr är Viktor för liten så vi får vänta nått år till. Tess blev besviken så vi ska leta vidare efter någon annan pianolärare som tar yngre barn.

Efter detta åkte vi till Kumon och barnen gjorde ett bra jobb och fick en varsin glass. Tänk att barn kan bli så glad för en glass! Önskar ibland att jag själv skulle kunna bli glad för så små (och billiga)saker.

Sedan åkte jag hem och lämpade barnen hos Maken och åkte vidare för att hjälpa Viktors fröken att packa hennes väskor. Hon ska tyvärr sluta på skolan. Den sista olyckan var nog droppen. Hon har verkligen haft otur här i Thailand och varit med om 3 stora olyckor. Så det blir ett jobbigt farväl på fredag när hon åker hem till Philipinerna igen. MEN i lördags när jag var där beslutade jag mig för att ta och åka och hälsa på henne. Har aldrig varit i Philipinerna så det ska bli kul (när det sker).

Efter packningen så åkte vi hem till några vänner som har sitt sommarhus här men bor till vardags i Singapore. När vi kom dit var de inte hemma och barnen blev ledsna. Så då åkte vi vidare till vår vän Birgitta och fikade. När vi var där ringde Singapore-vännerna och berättade att de var hemma och vi åkte senare över dit.

Barnen badade i poolen och lekt så fint tillsammans. Jag och deras mamma fick sitta i fred och prata skit och avnjuta en kall öl. Vi hade så mycket att prata om så vi stannade även för middagen. Det var en trött men glad Thaison-familj som kom hem vid 22.00.

Söndag

Då gjorde vi faktiskt ingenting speciellt. Det var en riktig skön slappedag.

Nu går barnen 1 1/2 dag till sedan börjar deras 6 veckors skollov.

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Ni bara roar ni er ;o)

Carolina sa...

Det vet jag, men jag skulle gärna vilja skicka ner en liten present till er så adressen vore toppen. :-) kramar