söndag 3 juli 2011

Final Exam week


Tess sitter och pluggar inför morgondagens 2 prov. Imorgon är det Engelska och Social Science. Följt ut av nya prov varje dag veckan ut.

Jag personligen tycker det är lite väl tuffa skoldagar, läxor och prov. Men som jag vet att jag sagt förut, Tess verkar inte tycka det är mycket. Hon vet ju inget annat eftersom detta är den enda skolan hon gått på. En sak är iallafall säkert och det är att jag är stolt över henne. Hon gör sitt bästa med mycket bra resultat.

Nu ska vi strax ta en paus och de ska få titta på lite TV.

I eftermiddag ska de på barnkalas. Igår avverkade vi 2 st. Bilder från dessa kommer senare.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:ถนนนพรัตน์ธารา,Muang Krabi,Thailand

7 kommentarer:

anna's kitchen sa...

Vi tycker också att skolan är i tuffaste laget här fast barnen har inga som helst problem med det. Det vet inget annat och kör på. Jag är samtidigt väldigt glad över att de går i skolan här då jag tycker skolan känns bättre och om man jämför med barn som är jämnåriga i Sverige så verkar de både ha kommit längre. Australien ligger tydligen 3a i världen på utbildning och Sverige ligger rätt långt ner på den listan.

Har dina barn snart lov? Hur ser terminerna ut där?

Pranpriya sa...

Många barnkalas ni är bjudna till :)

Anna S sa...

Lite skillnad mot Sverige. Nathalie har bara haft "läxor" i form av att rita familjen, skriva vad hon gjort på lovet o så.

Ska ta mitt onda huvud och åka in till stan o fixa mitt iphone-glas (igen) idag. Även hämta ut två paket på posten. Kul va.


Danne skolar in Nicole på dagis med start den 17e aug.
Jag kommer jobba 75% med start den 15e.

Det enda som är planerat i sommar är Kolmården med övernattning på Vildmarkshotellet, barnfritt bröllop med
övernattning och min moster o morbrors landställe.
Puss

Birgitta sa...

Det betyder att man snart får låna ungarna.

Thaison sa...

Ja Birgitta. När startar Birgittas Summer Camp?

Linda sa...

Ja det låter ju onekligen tufft men som du säger hon vet ju inget annat och så länge hon inte klagar på det är det ju inget problem.
Jag tycker det kan vara lite väl tufft här ibland men det är ju ingenting mot för vad Tess har, Oscar har knappt haft prov än och han börjar ju 4:an till hösten. Jo nationellt prov har dom haft men inget sånt som fröken bestämmer om du förstår hur jag menar.

Du får komma till sverige och hälsa och passa på att köpa på dig randiga och ensfärgade tröjor:) En väldigt bra anledning att komma hit tycker jag;)

Kram

Carina sa...

Jag blir så imponerad över att lillgumman är så duktig, kan inte annat säga att jag är också är mycket stolt över henne !!