onsdag 6 juli 2011

Kalas nr3 (nästa dag)

Så var det bilder från det sista kalaset. Skillnaden på kalasen här och i Sverige är att här följer föräldrarna med. Så det blir ofta stora kalas. Barnen älskar dem medan jag måste erkänna att jag var väldans trött efter det här kalaset. Det var varmt och jag mådde inte helt bra. Så när jag kom hem gick jag och la mig för att vila en halvtimme. Jag vaknade 3 timmar senare och det var helt tyst i huset. Barnen låg och sov och Maken låg på bottenvåningen och tittade på TVn. Blev helt chockad att de gått och lagt sig utan att jag märkt det. De brukar alltid lyckas väcka mig.




Det här kalaset var hemma hos födelsedagsbarnet och jag blev riktigt avis på deras pool. Den var oregelbunden och palmerna hängde så där härligt över poolen. Det var precis lagom storlek för en privat pool. Inte för att jag själv skulle vilja ha en pool. Det krävs mycket renhållning och jag skulle inte kunna låta barnen var ute själv och leka för rädsla att de ramlar i poolen. Visst både Tess och Viktor kan ta sig runt "simma" men de kan ju ramla och slå i huvudet och svimma. Nä, ingen pool på vår tomt. Jag är glad för vår pool vi har på området.

På fredag vankas ytterligare ett kalas. Det sista på ett bra tag då deras sommarlov snart börjar. På fredag är det PirateParty så igår var jag och köpte piratsvärd åt dem. Till min fasa så låter de när man satt i batteriet. Trodde bara det skulle lysa.

Om ett par timmar ska jag åka till barnens skola. Tess har dansuppvisning så jag kommer sitta längst fram med kameran i högsta hugg. Snart kommer bilderna :)

1 kommentar:

Anna S sa...

Det är verkligen kalastider för er nu.
Lyxigt att kunna ha poolkalas :).
Nathalie har varit på två poolkalas men det gar varit inomhus :).
Dock ska jag upp till utomhuspoolen i vårt gamla område om en stund.
Ska bara vänta på att Nicole ska sova klart sin middag.

Puss & kram

Ps, hur är det med V's öga?