lördag 2 juli 2011

Akuten på Krabi Hospital

Krabi Sjukhus, urk!



Röntgen rummet



Kassan



En äcklig sovsal

Ligger i soffan och väntar på att morgonkaffet ska ge mig en kick. Är trött och sliten och vill egentligen gå och lägga mig igen.

Igår ringde Viktors fröken och var ledsen och orolig. Hon hade ramlat med cykeln och armen pekade nu i fel riktning. Jag hoppade in i bilen och kom fram strax före ambulansen eller som det heter här Resque bil.

Resque bilen är en vanlig bil som är ombyggd för att ta en bår. Jag fick följa med henne och är glad att jag idag lever. De kör som idioter med saftblandaren på och sirener och ja, kör SÅÅ fort. Farligt fort!!

Det blev några timmar på sjukhuset och jag fick praktisera min knaggliga thai :)

Fröken mår bra. Armen hade hoppat ur led och operation gjordes igår efter ett par misslyckade försök att dra armen tillrätta. (aj, aj)

Sammanfattning - Jag undviker det här sjukhuset så långt det går. Helt bedrövligt tyvärr.

Jag ser framemot det internationella sjukhuset som de nu håller på att bygga.

Location:ถนนนพรัตน์ธารา,Muang Krabi,Thailand

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Ska ni få ett BKK international? Det är ju supderduperbra i så fall ju :o)

Birgitta sa...

Kan bara hålla med beträffande dina åsikter om Krabi sjukhuset. Har ju tyvärr haft "äran" att besöka det ett par gånger.

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna's kitchen sa...

Aj, så ont och obehagligt det låter. Tur att hon hade dig med sig som sällskap iallafall.
Kram