onsdag 27 juli 2011

Fråga om Pandan LinPing


LinPing och hans föräldrar








Fråga:
Frida sa...




Hej!
Jag har för mig att jag läst att du varit uppe i Chiang Mai och hälsat på Linping. Det tänkte jag också göra i höst och jag har försökt få taf i information om hur, var och när man kan åka dit men det är svårt att hitta.
Skulle bli jätteglad om du skulle vilja berätta lite för mig :)

Svar:
LinPing finns på Chiang Mai Zoo som är öppet alla dagar 08.00 - 17.00. När du väl kommer till Chiang Mai så vet ALLA hur man tar sig till honom. Jag själv hoppade in i en lokalbuss som tog mig till Zoo. Pandorna är inne på Zoo-området och när man vill besöka dem får man betala en extra avgift på 100 baht (20 kr). När man kommer in på panda-området så står det en man med en skylt som talar om att man måste vara tysta. Det finns ingen tidsbegränsning på hur länge man får vara där inne. Jag personligen tyckte det var trevligare att besöka hans mamma och pappa som är utomhus. Samt att man kommer betydlig närmare dem. Jag stod på 2-3 meters avstånd från hans mamma.

LinPing är väldigt omtyckt i Thailand och som jag nämnt tidigare så har han en egen TV-kanal som visar honom live 24 timmar om dygnet.

Det finns även en iPhone-app som heter LinPing där man kan se honom "live" samt höjdpunkter.

Han har en egen Facebooksida - LinPing.

Vill du se honom live klicka på bilden ovan :)

För mer bilder se tidigare inlägg här


1 kommentar:

Frida sa...

Åh tack jag har väntat på det där! :)