torsdag 9 februari 2012

Härlig kväll



I dagarna två har det varit väldigt varmt här och orken har varit noll. Nu är klockan 18.30 och vi har precis varit nere på restaurangen och ätit middag på uteserveringen.

Solen är på väg ner med en fantastisk solnedgång och temperaturen sjunker till ett mer behaglig gradantal.



Barnen är ute och leker på gatan med grannbarnen och det väcker gamla minnen sedan jag själv var barn och det var sommar och man fick stanna ute lite längre och kunde springa barfota :)

Allt är perfekt bortsett från alla mygg, jag är aptrött och moskén börjar göra sig hörd. Brukar inte notera moskéns böneutrop men idag sjöng han då inte vackert. Kanske på väg att bli förkyld, eller nått,hehe.

När jag har nattat barnen ska jag krypa ner i soffan och börja läsa min nyinhandlade bok "the HELP" med Kathryn Stockett. Någon som läst den?

Nu kommer Maken hem från sin joggingrunda. Tror jag ska vara en snäll fru och hämta ett glas vatten.

2 kommentarer:

♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet sa...

Tänk vilka skilda värdlar vi lever i. längtar tills vi också kan sitta ute och äta middag ... men vi får vänta bra många månader till ;)
Kram

Mrs Moet sa...

Hej

Där känner man ju igen sig :)
Vi åker till Thailand nästa helg och jag längtar så in i bänken. Det är svinkallt här hemma och halt överallt. Sandstrand och värme ska bli gött!
För första gången hoppar vi över Ao Nang, vår tidigare favorit.

Kram kram