måndag 20 februari 2012

Gigantiska räkor


Tom yam goong, min favorit soppa!

Idag bjöd min personal mig på lunch. Den godaste lunchen på flera månader!

Vår tjej som sitter med ekonomin är släkt med en av vår båtkaptener. Kaptenen hade fått en massa fisk och jättestora tigerräkor direkt ifrån en fiskebåt, som var påväg in med sin fångst. Detta var vad vi i dag åt till lunch.

Jag äter i normala fall inte tigerräkor då dessa odlas på land och är en stor orsak till att mangroverträden håller på att dö ut. Men idag åt jag dessa med glädje eftersom räkorna jag åt är fiskade ute till havs och smakade ljuvligt!

Jag har nog aldrig sett så stora räkor förut. Skulle kostat skjortan att äta dessa även här i Thailand.

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Peppe säger att det är ditt fel att han är hungrig nu....

Anna sa...

Tom jag tycker det såg smarrigt ut!! Vad innehåller denna delikata soppa??

Carina sa...

Byter gärna den tallriken mot våran korvstroganoff.....
Mums vad sen såg god ut.....

Freedomtravel sa...

Oh waow, vilka enorma räkor! Visste inte ens att det fanns såna!!

Helen sa...

Wow vilken räka. Måste räcka med en för att man ska bli mätt hahaha.

Gud vad den soppan såg god ut, vad är det i?

Kramar