fredag 3 februari 2012

Ballong

Datorn den dog.


Nu är den i datorhimlen så igår köpte jag en ny. Tycker inte om nya datorer för det finns ju ingenting på dem. Tur att vår data-kille håller på att försöka få ut all min information från den gamla till den nya. Jag hoppas att det blir klart under dagen. Måste verkligen jobba. Ny månad innebär massor av arbete vad det gäller bokföringen till revisorn.

Tess och Viktor ville sända upp en ballong. Visst sa vi.
Igår åkte jag och min lilla familj till en fiskerestaurang och åt middag. Tess älskar fisk och ris så hon blev nöjd.
Vi skickade även upp en ballong för skojs skull. Tess frågade vart ballongen tog vägen. Om den kom till Sverige eller ramlar ner i havet. Då sa Viktor att till Sverige kunde den inte åka för där snöar det.

Idag är det fredag och Tess klasskompis ska följa med oss hem efter skolan och sova över. Så det blir nog en sväng in till Krabi ikväll för att aktivera kidsen.

Men först ska jag avlusa kompisen eftersom det återigen går löss på skolan. I morse fick Viktor en behandling, igår morse var det Tess och igårkväll gjorde jag en behandling på mig själv eftersom jag tyckte det kröp i hela håret. Jag AVSKYR löss!!

4 kommentarer:

Linda sa...

Usch och fy för löss, riktigt känner hur det kryper i huvudet på mig med å jag bara läser det.
Hoppas ni har en mysig kväll, Kramar

Livet på Citronodlingen sa...

Min dator ar hos "doktorn", men det verkar som att det gar att losa.. Tur att den forvarnade genom att bete sig underligt, sa att jag tog mig i kragen och forde over alla bilder och sa till den externa harddisken...

Anna S sa...

Vilka fina t-shirtar barnen har, hihi.


Löss.... uääääh.
Hade du också?
Börjar klia i hårbotten bara jag skriver om det.

Ha en fantastisk dag!
Vi får se vad vi hittar på i -16 grader.

Pussssssssssssss

Kolle Morfar sa...

Va kul med dig Sara som bara köpe och köpe,vad mycke arbetstilfällen du fixar ! Ha det så bra