måndag 14 maj 2012

Krabi fyller 140 år



Måste ju berätta att kombinationen frisk luft, massage och iskaffe verkligen gjorde susen i lördags. Mådde så mycket bättre efteråt. Så bra att jag och barnen åkte in till Krabi och gick på marknad.

Krabi fyller 140 år och firas i dagarna 10 med en stor marknad. Det var en stor marknad med massor av mat och krimskrams men barnen blev besvikna då det inte fanns några karuseller eller barnaktiviteter.

Vi strosade runt, köpte lite mat bland stånden och satte oss på en trappa och åt vår middag och tittade på människor. Som vanligt kom det fram en tjej och ville knäppa kort med barnen. Tess tvärvägrade. Tjejen satte sig brevid Viktor och tar upp sin kamra. Viktor satt där coolt, tittade in i kameran, tjejen knäppte sitt kort och tackade, Viktor tittade på henne och nickade återigen coola killen och sedan fortsatte äta. Sedan vänder han sig om till mig och säger - Ska hon lägga ut den bilden på Facebook nu eller? Vad ska hon annars ha fotot till?



Igår var den lugnt dag. Vi var "standby" för en reklamfilm för ett hotell. Tyvärr så har vädret varit dåligt i veckan så filmteamet låg efter med filmandet så barnaktivteterna de skulle filma fick de hoppa över och mina barns hjälp behövdes inte.

Jag brukar vanligtvis tacka nej till dessa förfrågningar men då det inte rör sig om vilket hotell som helst utan självaste Ritz Carlton Reserve - Phulay Bay så hade jag sagt okej till jobbet (efter att frågat barnen). Jag har skrivit om Phulay Bay förut. Klicka här :) Ett hotell som inte kan kalla sig hotell. Det är i en helt annan klass.

Igår kväll var det så fint väder så jag och trollen åkte in till Krabi. Gick på en italiensk restaurang och sedan tog en kort sväng på Weekend Market. Barnen fick hoppa 1 gång i hopptornet. Normala fall blir det väl 70elva gånger.




Nu ska jag åka och hämta barnen på skolan. På måndagar så har de "Art Club" direkt efter att skolan slutar. Viktor älskar att skapa konst och är riktigt duktig.

1 kommentar:

Malin N sa...

Vilket ljuvligt foto! Hur Tess lägger sin hand så naturligt på Viktors axel- så fint porträtterad syskonkärlek att jag blir helt rörd! Så roligt att få följa dig Sara! Kram Malin