torsdag 17 maj 2012

Fick jag plåster?

Riktigt så här cool var han inte när sprutan kom fram.
Första frågan när det var klart och han återhämtat sig från sin gråtattack var om han fått plåster på sticksåret. När jag sa ja så lugnade han ner sig. Tänk vad ett litet plåster kan göra :)

På torsdagar åker vi direkt från skolan till barnens yoga. Där var tanken att jag skulle ta mig en PowerWalk men istället blev jag stående med två mammor och vi pratade bort hela timmen. Helt plötsligt står våra barn brevid oss och vi inser att vi visst hade mycket att prata om :)

Någon av mammorna fick oxå den briljanta idéen att vi mammor ska börja yoga tillsammans. Jag har börjat lika många gånger som jag har slutat... Tror jag kommer att komma in på min 4:e yoga period. Nästa vecka har vi sagt att vi ska börja. Vi får väl se hur det går. Jag tror det blir svårt eftersom vi ska göra det mellan 20.30-22.00. Vem i hela världen har energi den tiden på kvällen? Inte jag!

Idag efter barnens yoga åkte vi till Farbror Doktorn. För ett tag sedan hittade jag deras vaccination böcker och insåg ganska snabbt att det saknades kryss i ett par rutor och mycket riktigt både Tess och Viktor fick en varsin spruta.

Gick det enkelt och smidigt?
Nej.
Båda grät och fick hållas fast utav mig, sköterska och doktorn.

Viktor ska ta en till om två månader och Tess när hon är 10 år.

Eventuellt kommer jag även att vaccinera dem moy vattenkoppor. Det börjar gå upp för mig varför thailändare vaccineras mot vattenkoppor. Infektionsrisken är så hög här. Tänker på Viktor och hans känsliga hud. Vi får se. Nu har ju alla smittbärare (turister) åkt hem så det är lugnt ett halvår framöver.

Inga kommentarer: