tisdag 15 maj 2012

Lärt barnen svordomar

Pojken står upp under hela färden.


Idag när jag körde barnen till skolan så blev jag så förbannad!

Thailändare är katastrofalt dåliga på att köra bil och ibland blir jag riktigt rädd. Så var fallet idag. Jag kommer runt en krök och möter en bil i min vägbana. Han är 100% över på min vägbana för att han gör en omkörning. När jag möter bilen är han mitt i sin omkörning och istället för att bromsa in och lägga sig bakom bilen igen så sätter förare på helljuset istället. Detta är deras sätt att säga Flytta-på-dig-för-här-kommer-jag.

Jag är väldigt van vid dessa händelser men eftersom jag idag inte hade någonstans att ta vägen och själv inte kunde bromsa in eftersom jag hade en bil bakom blir jag tokarg. Vad vill han? Ska jag köra av vägen eller vad? Jag exploderar, lägger mig på tutan, på med helljuset och skriker en massa fula ord i bilen och avslutar det hela med att ge bilföraren fingret.

Tror ni att han avbröt sin omkörning? NEJ, så klart inte. J-la idiot!

Så, nu har mina barn fått höra sin mor skrika alla världens fulaste ord på svenska OCH ge någon fingret. Är jag stolt?

Nej.


3 kommentarer:

Carina sa...

Vilka dårar, ja men det är klart att man måste säga massor av fula ord om det är så att det håller på att hända en olycka så gör vi ju alla med eller utan barn i bilen. Visst kan man känna sig otroligt dum efteråt att man svurit så mycket men ibland har nöden ingen lag. Skönt att det gick bra ialla fall!

Kramisar
Carina

Livet på Citronodlingen sa...

Vissa situationer kräver kraftutryck.. så är det bara.. Barnen kunde säkert dom där orden redan innan.. Även om man är jättenoga med att inte använda fula ord så hör dom ju det på annat håll...

Birgitta sa...

Vad Helena troligen ville ha sagt,i kommentaren ovan, var att dina barn umgås så myckt med hennes mor så dom kan nog redan det mesta i den vägen.