fredag 3 juni 2011

Nikon D3100


Min nya leksak som jag håller på att bekanta mig med.

Spontant så känner jag mig jättenöjd. Jag var helt säker på att jag skulle köpa Canon 600D men när jag stod där i affären och fick provkänna på dem båda så föll jag för Nikon. Den satt bäst i min hand och priset var betydligt lägre. Som ni kanske förstår har jag lånat bilden ovan från deras hemsida. Lite svårt att knäppa kort på den själv ;)

Tess har börjat låna min lilla rosa sony kamera. Så fort jag tar fram min kamera så är hon framme med sin och ska knäppa kort. Ska bli kul att lägga in hennes bilder på datorn och se hur många som är användbara. Tror många är suddiga då hon inte lyckas hålla kameran stilla.



Är det någon som kan tipsa mig om en bra blogg/sida med enkla tips och förklaringar för en som aldrig ägt en systemkamera tidigare??

5 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Grattis och välkommen till fotonördsklubben :o)
Daniel är ruskigt bra på att förklara saker och ting http://www.carlbomfoto.se/fotoskola/

Ingela la la sa...

Precis en sån köpte jag för några veckor sen. Jag håller oxå på att lära mig. Tyvärr har jag inte kommit så långt så jag har något tips :)

Anna S sa...

Hihi här apa. Likadan som jag har ju :)).
Fotar fortf mest med autoläge ;).

Happy foto då :).

PoK

Anonym sa...

Ah kul med en ny leksak :)

Anna sa...

Ummm jag fick tips om en liten kurs på nätet...kommer inte ihåg vad den hette Dock :)
Du jag kan inte kommentera din blogg från min dator sen du bytte...så om du undrar varför jag är tyst vet du :)
Kram kram