måndag 20 juni 2011

Hallon och glass


Igår lyxade vi till det och åt hallon och glass. Hallon är inte lätt att få tag på i Thailand och när man väl får tag på dem så kostar de skjortan. En liiiiiten liiiiten förpackning kostar 239 Baht (50 kr). När vi var och handlade sist så hittade jag ett gäng med kort datum och priset var 39 Baht (8 kr) stycket. Så jag köpte 3 förpackningar och fick 2 superglada barn på köpet ;)

Idag är det måndag och jag är glad för att:

- Jag har världens bästa familj!
- Jag har hittat en svensk trubadur till min restaurang, för kommande högsäsong.
- Jag känner mig inte lika trött som förra veckan.
- Väntar på ett spännande telefonsamtal :)
(för mer måndagslistor kika in hos Jennyn)

Nu ska jag ta med mig Maken och åka till Subway och äta lunch.

Kram till den som vill ha

4 kommentarer:

Pranpriya sa...

Åh vad gott! Dem ser ju enorma ut haha. Mumms:)

Anna's kitchen sa...

Ja, de ser nästan ut som jordgubbar i storleken.
Här är hallon också superdyra, likaså blåbär. Jordgubbar dock kan man köpa färska året runt och håller alltid ett rimligt pris.
Kul att du känner dig pigg och glad, ingen dålig start på veckan!

Kram tillbaka

Anonym sa...

mums så gott med hallon.. jag får skicka ner ett par hallonbuskar till er.. ;) kanske blir en affärside, haha.. ;)

korten ser riktigt smaskiga ut..

kramen..

Anonym sa...

Fin lista!