onsdag 8 juni 2011

Tess 3 månader

(ett vanligt inramat foto som jag sedan knäppt kort på med iphonen så kvallan är inte den bästa)

Tess har fått i uppgift att ta med ett foto till skolan med lite information om vad hon tyckte om som liten tjej.

Jisses vad fort man glömmer! Jag vet att jag ibland kunde bli irriterad på min mamma för att hon inte kom ihåg saker om mig när jag var liten. Nu förstår jag henne! Tess är bara 6 år och jag får redan nu sitta och tänka för att komma på saker som var speciella för henne.

Jag fick t.om ta fram lilla boken för att se hur mycket hon vägde... Nu skriver jag ner det här så kommer vi alla ihåg det för all framtid ;)

  • Född: 16 mars 2005
  • Veckodag: Onsdag (viktig att veta i Thailand)
  • Tid: 11.35 am
  • Vikt: 3.640 gram
  • Längd: 53 cm
  • Född: Naturligt utan bedövningsmedel eller lustgas (finns inte i Thailand)
  • Favorit frukt: Mango
  • Favorit leksak: Dockan Astrid (som hon fått utav sin gudmor)
  • Favorit mat: Kyckling och sticky rice (fortfarande delad favorit med fiskbullar)
  • Roligt ord: Hon sa "lollo" för mjölk
Till alla nybliva mammor eller väntande mammor. Ta mitt råd - skriv ner så mycket som möjligt om ditt barn när de är små. Du kommer att glömma mer än vad du tror OCH fortare än vad du tror!

Kram från en glömsk och trött
Mamma-Thaison

2 kommentarer:

♥ En pojkmammas vardag ♥ sa...

Men vilken liten sötnos hon var redan då! Och det är sorgligt att man glömmer så fort. Är glad att Tore har varit en "bloggunge" från start. Alla hans små saker är dokumenterade :)
Kram

Livet på Citronodlingen sa...

så, nu kommer jag ihåg det. Alltid... eller kanske inte ;o) Kul att läsa i alla fall