torsdag 18 november 2010

Huset i bilder

Jag har medvetet valt att vänta med att lägga ut bilder på huset då man självklart vill visa det från dess bästa sida. Nu har jag insett att saker och ting tar mycket längre tid än beräknat och om ni ska få se några bilder från huset den här sidan jul så kan det lika väl ske idag. Flyttkartonger och bråte lär vara kvar även senare.

Det har inte hänt mycket sedan sist jag skrev om huset. Enda skillnaden är att lite krokar har kommit upp i hallen samt spegel OCH kungabilden.

För er som inte känner till det så har samtliga thailändska hushåll en bild på kungen uppsatt väl synligt. Respekten de har för sin kung är helt otrolig. Det skriv inte ett ont ord om kungafamiljen och absolut inget skitsnack eller spekulationer.

I inflyttningspresent utav vår thaipersonal på dykcentert fick vi en tavla från den thailändska kungens 80 års kalas. Där är kungar, drottningar och prinsessor från hela världen. Det speciella med tavlan är att den thailändska och svenska kungen sitter brevid varandra.

Jag personligen är inte (förlåt) förtjust i dessa bilder MEN jag respekterar deras kultur och nu sitter kungatavlan väl synlig innanför dörren.



Barnen satt och tittade på TV när jag igårkväll gick och fotade. Jag bad barnen att hjälpa mig fixa till kuddarna i soffan och det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det slutade med kuddkrig :)


Ser ni vad som ligger på soffbordet - IKEA katalogen :)



Någon bänkskiva har vi fortfarande inte... Tanken är att det ska bli en svart granitskiva sedan kommer vi att kakla ca 30 cm i "stav-mosaik" som går i olika gråa nyanser samt svart.

Ny micro, brödrost samt kaffebryggare ska inhandlas när kassan säger okej.



Ett hål i väggen...

Fortsättning följer....

Nu ska jag åka till farbror doktorn med min fot. Vi har en hundvalp på gatan som bet mig i foten för några dagar sedan (han lekte). Det blev en liten reva och den har nu blivit rejält infekterad.

Tjingeling

Inga kommentarer: