tisdag 2 november 2010

Finbesök & Skolan stängd

Regn, regn och återigen regn. Thailand har drabbats utav dåligt väder och det är översvämningar lite här och där. Bland annat på barnens skola. Skolan ringde imorse och meddelade att skolan är stängd pga översvämningar. Det har regnat non-stop sedan igår, men nu på morgonen slutade det. På ett dygn har det kommit 27 cm regn! Det kallar jag regnoväder :)


(Bilder lånad från thaivisa.com)


Igår fick vi äntligen internet hemma. Nu är det bara vår solcellspanel på taket som vi ska få ordning på och lilla toaletten nere. Sedan börjar allt falla på sin plats. Och bänkskivan så klart.... den som väntar på något gott väntar aldrig för länge....

Ikväll kommer min kära mormor och favorit moster (jag har 3 favoritmostrar utav 3 möjliga,hihi). Jag ska få rå om dem i 9 dagar och jag känner mig som ett barn på julafton. Går och tittar på klockan för att se hur många timmar det är kvar tills vi ska åka och hämta dem.

Säsongens första charterflyg har anlänt. Säsongens första välkomstmöte på restaurangen är avklarat. Nya menyerna är printade. Personalen drillad och redo för högsäsongen. Nu väntar vi bara på turisterna :)

Nu måste jag jobba!

kram
Sara

Inga kommentarer: