onsdag 24 november 2010

Hundligan

På vår gata bor det en Hundliga. Denna hundliga skulle man kunna klassa som gatuhundar men samtidigt inte. De bor inte inne hos någon men de får dagligen mat, en veterinär kommer dit och vaccinerar dem, de vaktar husen och viftar på svansen när man kommer hem. Några av dem bor nattetid på gatan medan några bor inne på någons tomt. De är ingen hund som bor inne i husen.

En vecka efter att vi flyttat in i vårat nya hus så blev vår lilla katt "Candy" ihjälbiten utav en hund. Jag trodde att hon låg och sov på uppfarten när vi kom hem, men ack vad fel jag hade. Det var många tårar i huset de nästföljande dagarna. Tess var otröstlig och jag var ledsen för jag inte kunde trösta henne. Jag har aldrig varit en kattmänniska men jag måste säga att Candy var så gosig och tolerant med barnen. Barnen kunde göra vad de ville men hon lyfte inte ett finger. Hon försökte bara springa därifrån. Varje kväll när barnen gått och lagt sig så kom hon och la sig på mig när jag tittade på TV. I slutet fick hon t.om sova i våran säng :)



När Candy blev ihjälbiten var Tess väldigt arg på hundarna på gatan och hon skulle då minsann inte klappa dem igen. Detta glömde hon bort ganska snabbt. Nu leker hon med hundarna varje ledig stund.

Vi tror oss veta vilken av hundarna på gatan som bet Candy. Den hunden håller sig alltid långt ifrån vårat hus!

En av hundarna "Pak Bong" (som betyder Morning Glory på thai) bor sedan en tid inne på våran tomt. Hennes mamma bor inne hos grannen tillsammans med sin nya valp Tiger.


(längst ner till vänster är Pak Bong)

Tiger är hundvalpen som bet mig i foten. Tiger och jag är inte kompisar längre! Först så bet han mig och sedan är han en tjuv. Så fort jag öppnar ytterdörren så är han där och stjäl en sko och springer ut på gatan.

Jag gick till doktorn och fick antibiotika som jag vägrade att ta. Jag bråkade med doktorn och sa att jag ville ha en kräm för infektionen men han nekade och sa att jag behövde ta antibiotika. Jag tog min påse medicin och la den på hyllan där hemma. 3 dagar senare hade jag ont i hela benet och infektionen blev bara värre. Så jag fick ta ner medicinen från hyllan och börja äta. 2 dagar senare vaknar jag upp med 2 bieffekter - diarre och klåda i de nedre regionerna. J-la antibiotika! Så nu ligger antibotikan på hyllan igen och igår fick jag gå och köpa kräm för den nedre regionen.

Bortsett från detta så mår jag bra :) Solen skiner, barnen är glada, jag är glad trots att det går på tok för dåligt på restaurangen. Vart är alla turister???

Inga kommentarer: