lördag 29 september 2012

Traditionsdag




Barnen: Kan vi få kolla på Kalle Ankas Julafton?

Jag: Nej.

Barnen: Varför inte då?

Jag: Den Kalle Anka filmen tittar vi bara på julafton.

Barnen: Varför då? Varför kan vi inte titta på den idag?

Jag: Det får man inte.

Barnen: Har Kungen bestämt det?

Jag: Nej.

Barnen: Kommer polisen och tar oss om vi tittar på den?

Jag: Självklart inte. Men det är en tradition.

Barnen: Vad är traditon?

Jag: Tradition är något man gör tex en gång om året och man gör ungefär samma sak varje år, på just den dagen.

Barnen: (säger inget utan tittar bara konstigt på mig)

Jag: Förstår ni hur mamma menar?

Barnen: Ja vi förstår men förstår inte varför man måste göra så. Vi tycker ju om Kalle Anka så varför kan vi då inte få kolla på den idag.

Jag: Nej, är det en tradition så är det!

Barnen: Vi kan väl låtsas att det är en traditionsdag idag?

1 kommentar:

Kattis och Lina sa...

Jaaaa mer traditionsdagar!!! Varje vecka, minst, tycker vi, det passar oss :) ..... MEN snart så blir det Kalle "live"....