söndag 9 september 2012

Det blev en härlig dag på stranden

Viktor blåser såpbubblor :)
 
Sedan man blev med hund så har sovmorrnarna försvunnit. Runt 06.15 börjar Dexter göra små ljud för att tala om att han har vaknat och vill gå ut och kissa. Brukar låtsas sova fram till 06.30 sedan får någon utav oss kliva upp. Idag blev det jag. Fast Maken sov inte så länge efter mig då han skulle iväg till jobbet.
 
Jag började dagen aktivt med gräsklippning, tvätt av vardagsrumsmattan och sopa uteplatsen. Efter det kände jag mig nöjd och tog mig dagens andra kopp kaffe. Under denna kopp kom jag på idéen med att åka till stranden. Det var år och drar sedan och barnen nappade snabbt. Tess ville även att Birgitta skulle följa med. Hon fixade det själv genom ett Skype-samtal.
 
 
Det var en härlig dag på stranden med strålande sol, inga turister och glada barn.
 
 
Det var så trevligt så när Viktor frågade om vi två kunde bada så kunde jag inte säga nej. Var lite orolig för att vattnet skulle vara kallt, då vi haft mycket regn sista veckan. Ack vad fel jag hade! Det var jättevarmt och temperaturen låg på 31 grader. Helt okej :)


Jag tänkte mig en avkopplande massage oxå men där hade jag fel. Eftersom jag inte fått massage på över 4 månader så var ena axeln rejält stel och min massös var inte alls snäll mot mig. Jag var gråtfärdig ett par gånger under massagen.

Ikväll har vi ätit rester från igår. Tzatzikin blev ruggigt god och yogurten jag gjorde blev även den bättre. Imorgon lovar jag att fixa receptet till er :)

Hur har din söndag varit?

1 kommentar:

Anna sa...

VIlken hemsk dag det låter som....fy va avis jag blev när jag läste det här inlägget. jga vill oxå bada i 31 gradigt vatten och badkaret räknas INTE!!!!