lördag 1 januari 2011

2011


2011 oj vad tiden går fort. Barnen växer så det knakar. Om mindre än 2 veckor fyller Viktor 4 år. Tess har jag inte sett röken utav sedan igår morse. Hon har sovit över hos hennes bästis. Jag ringde imorse för att hämta henne men nepp, hon skulle då rakt inte åka hem. Det hade hon inte tid med ännu men hon lovade att hon skulle komma hem och sova i sin säng iallafall.

Så vad har vi börjat detta nya år med? Jo, inviga gräsklipparen. Så gräset har fått sig en omgång och vattning utav sonen.



˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜

Om en stund ska vi baka lussekatter. Ja, vi  är lite konstiga men vi har inte hunnit med att baka dem tidigare och jag tycker det är sååå gott. Så idag blir det lussekattsbakning. Skulle inte bli förvånad om de blir döbakade då vi använder torrgäst och jag har en ofantlig dålig förmåga att baka. Se bara hur det gick med pepparkakshuset :) Tur att Maken ska vara med att baka. Han är duktigare än mig.

˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜

Igår var det då självaste nyårsafton och vi hade tacofrossa, åt chokladpudding, körsbär och nektariner. Vi var faktiskt vakna framtill nyår och tittade lite på fyrverkerierna sedan gick vi och la oss.

Nyår är ganska stort här. Det är då thailändarna ger presenter till varandra och den obligatoriska korgen ges bort. Vi har fått 3 stycken med "Birdnest-dryck" - Svalbonäst. Det är en delikatess i asien. 



Ikväll ska vi har personalfest på restaurangen. Det blir väldigt sent eftesom det får bli efter stängnig men personalen är laddade. Det blir middag, presentbyte, lotteri och thailändarnas stora favorit - Karaoke.

Jag hatar karaoke.....

Inga kommentarer: