tisdag 4 januari 2011

Julen i bilder

Då var första arbetsdagen avklarad efter 3 veckors mer eller mindre ledighet. Varit inne på restaurangen till och från. Känns så skönt att det äntligen rullar på och personalen gör ett strålande jobb, så jag har kunnat lägga all min tid på mina små underverk.

Vi började barnens skollov med att samma eftermiddag åka ner till Koh Lanta. Där bodde vi på Chada beach resort & spa. Eftersom större delen av hotellet är Fritidsresorsresenärer så har de Bamseklubben där. Tess och Viktor var med ena dagen. Vi stannade bara 2 nätter. Precis lagom för vår del. Vi hade ett rum med "pool access" vilket är en riktig höjdare när man har barn som älskar att bada.



När vi var på Koh Lanta så fanns det en liten marknad med 3 olika hoppborgar. T & V hoppade tills svetten rann. Sedan blev det glass och därefter middagen. Japp, är det semester så är det :) Glass först sedan middagen.

˜˜˜˜˜˜

På julafton så var vi hemma bara familjen. Det var så skönt så skönt. Vi tittade på Kalle Anka som vanligt (mamma var så snäll och spelade in det för 3 år sedan och nu tar jag fram det varje år). Drack glögg och åt pepparkakor. Åt julskinka och allt annat som man har på ett julbord och sedan blev det julklappsutdelning. Det som saknades var julmusten!



Tomten kunde tyvärr inte komma till oss i år men han var så snäll och mailade barnen. Ett meddelande de fick på självaste julafton. Ni skulle se barnens miner när Tomten visste vad de hette, hur gamla de var, vilken julklapp de önskade sig mest samt att Tomten hade bilder på dem i hans bok.

Tycker Tess min verkligen visar hur paff hon blev. Eller hur?



Vill du se Tomtens hälsning till Viktor klicka här!
Vill du se Tomtens hälsning till Tess klicka här!

En kul grej att göra för barnen särskilt när de blev såå glada!!


˜˜˜˜˜˜

Efter julfirandet blev det mer hoppborg och minitivolikänsla. Den här gången bara några kilometer ifrån där vi bor. Det blev ett par karuseller för barnen, pilkastning, glass och korv.



Vi har även haft lata dagar här hemma....



och MASSOR utav bad i poolen



˜˜˜˜˜˜

Sist men inte minst. Vi har ätit MASSOR. Jisses vad man äter. Trodde aldrig jag skulle skriva det. De som känner mig väl vet att jag aldrig varit stor i maten eller speciellt överexalterad över måltider. Tror jag håller på att få ett till vuxenpoäng för den här julen har jag ätit mat, mat, knäck, mat, choklad, mat, öl, mat, knäck, mat osv.  



Jag gjorde knäck och jag lyckades! Den blev perfekt! Det finns inga knäckformar att få tag på så jag gjorde knäcken i en långpanna och sedan skar jag ut lagom stora bitar. Förvarade knäcken i frysen och har gått och småätit under hela julhelgen. Är lite stolt över mig själv att jag lyckades med tanke på att pepparkakshuset föll ihop mindre än 24 timmar efter tillverkning samt lussekatterna blev döbakade.

˜˜˜˜˜˜

Det var vår jul i bilder för den här gången.



Inga kommentarer: