fredag 14 januari 2011

Teachers Day

Idag är det Teachers Day i Thailand.

Barnen tog med sig blommor till sina lärare/lärarinnor och den första lektionen idag var alla barnen samlade och fick lära sig hur man på ett fint sätt visar respekt för sina lärare/lärarinnor.

Jag hoppas att skolan lägger ut lite bilder från händelsen, eftersom vi föräldrar inte var där.

Jag kommer ihåg när det var Mors Dag. Då kom Tess hem med blommor och hennes thailändska kompis mamma hade visat henne hur man skulle ge dem till mig. Hon visade i sin tur Viktor.

Jag fick sätta mig i soffan. Tess och Viktor kom fram till mig med sina blommor. Sedan gick de ner på knä och "wai:ade" och bugade med pannan mot mina fötter och tackade för att jag var deras mor. Sedan gav de mig blommorna. Så vackert!!!







Mina små solstrålar ♥

Inga kommentarer: