tisdag 10 juli 2012

Ser inte logiken?


Jag frågade min personal om de kunde ta reda på vad meterpriset är på repet ovan. Fick till svar att man köper per kilo, så meterpris kunde jag inte få.

Någon som kan förklara varför man säljer rep per meter? För mig verkar det mer logiskt att man går till rep-affären och säger: Hej, jag skulle vilja köpa 3 meter rep. Vad kostar det?

Inte säga: Hej jag skulle vilja köpa 3 meter så jag chansar att det blir 4 kilo. Om jag har fel får jag väl knyta ihop dem.

Någon som kan förklara detta för mig?

1 kommentar:

Esmeralda71 sa...

Jag lämnar det svar jag skrev i din kommentar hos mig, här i ditt kommentatorfält. Fattar inte varför blogg.se ska krångla så =/

Kram!

Kopierade bara...:
just nu


Jag fattar itne varför det står misstänkt spam på bl.a dina kommentarer...och när jag väljer att publicera dem så borde väl blogg.se fatta att jag litar på avsändaren...? Helt mysko! Jag testar att svara igen o så kopierar jag mitt svar o lägger som en kommentar i nåt inlägg hos dig ;)
Annas öga, jo, hon fick en boll på ögat i skolan för 2½ år sedan o fick en syn som gick från fullgod till 0,2-0,3. Å synnerven är fortfarande svullen så fler undersökningar ska göras =/Helt galet att hon inte ens får för sveda o värk. Fick svar på mitt överklagande för avslaget på skolans försäkring...avslag igen. Bittert. Hon får lida men de tycker inte att det är värt några kronor alls!

Sundsvall ja, då ska väl snö finnas hoppas jag =)