fredag 20 juli 2012

Idag börjar Ramadan

Från grillfesten i måndags. Vi gjorde på tok förmycket mat! Har ätit rester hela veckan,hehe.

Idag börjar den årliga muslimska fastemånaden. Under en månads tid får muslimerna varken äta, dricka eller röka när solen är uppe. Det innebär att de kliver upp mitt i natten och lagar mat för att äta före soluppgång. Sedan får de inte äta fören vid solnedgång.

Detta innebär att det är väldigt låg aktivitet bland lokalbefolkningen åtminstonde i 1 vecka framöver. Sedan brukar deras kroppar ha vant sig vid fastan.

Jag skulle aldrig klara mig utan att dricka vatten i den här värmen. Imponerande!

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Inte jag heller.. Lite vatten tycker jag att dom borde få dricka i alla fall... Det kan ju inte vara hälsosamt när det är sådär varmt.