tisdag 19 april 2011

Termins rapport


(bild lånad från amazon)

I kväll ska jag på "utvecklingssamtal/kvartsamtal" för Tess.

Vi har det efter varje termin dvs 3 gånger om året. Redan igår fick jag det "blåa häftet" med "Term Report". Det pirrar alltid lite i magen när man får det eftersom det blir så defenitivt. Svart på vitt om hur Tess är i skolan.

Det var inget som kom som någon nyhet.

I stora drag står det att hon är en smart, idéerik, framåt, ledare, påhittig, rolig, testar gränser osv. Hon behöver dock ofta en spark i baken för att göra sitt arbete men när hon väl arbetar jobbar hon flitigt och snabbt. Hon förhandlar alltid med lärarna och ifrågar sätter mycket.

För några månader sedan köpte jag en t-shirt med texten "Little Miss Bossy" och den passar henne perfekt...

Kan man bli annat än stolt med dessa resultat!!




Betygsskalan är från A-D där A är bäst. Sedan finns det F (Fail), P (Pass), I (incomplete). 

Tess fick toppbetyg i allt och det är något jag hoppas ska hålla i sig under hela hennes skolgång. Kan väl tyvärr inte säga att hon ärvt detta ifrån sin mamma.

˜˜˜˜

Uppdatering: inlägget ovan kom tydligen inte ut på bloggen igår.
Mötet gick jättebra och jag är en stolt mamma :)

Inga kommentarer: