fredag 8 april 2011

Flood victims Krabi

Som ni vet var jag och några från min personal och besökte de drabbade områdena tidigare i veckan. Min kökspersonal kom in tidigare och gjorde 200 matboxar. Vi köpte 300 flaskor vatten, bindor, tvål, underkläder osv. Sedan hade många donerat kläder. Bilder beskriver ibland mer än ord. I detta fall gör det tyvärr inte det. Det var hemskt att se hur så många hade förlorat ALLT de äger och har.



På bilderna ovan så ser ni tydligt där marken gett vika och allt har rasat. Allt de bruna har tidigare varit grönt och fyllt utav träd.







Det största templet i Khao Panom har nu blivit hem för flera hundra personer. Det var där vi lämnade alla sakerna. Medan vi var där utannonserade de i högtalarna att ytterligare en kropp hade hittats. Många reste sig upp och gick mot bilen där kroppen låg. Hemskt att se!





Här ser man några av barnen som fick Tess & Viktors nallebjörnar. Fick ont i hjärtat när jag såg att de inte räckte till alla barnen :(


Här hjälper militären oss att lasta ut alla våra saker. Vi kom precis när maten delades ut och vi insåg snabbt att det saknas tallrikar och bestick. Så nu har vi inhandlat detta och ska åka dit en sväng till.



Av någon konstig anledning ville de fotografera oss tillsammans med de drabbade. För mig kändes det konstigt men jag antar att detta ska sparas för framtiden. Lika väl som vi ville fotografera för att kunna visa omvärlden vad som hänt.



Allt som gavs bort till de drabbade skrevs ner så de kan kontrollera att alla får hjälpen de behöver och att ingen utnyttjar det hela.

Tänk att vanligt regnvatten kan orsaka allt detta elände!!

Inga kommentarer: