fredag 29 april 2011

Donation och respons



Jag nämnde för ett par dagar sedan att vi var några föräldrar som träffades och pratade om vad vi skulle kunna förbättra på barnens skola. Skolan har tyvärr haft problem med vattenförsörjningen och detta har resulterat i inte så fräscha toaletter och utan vatten upptill 3 dagar på raken. När jag fick reda på detta gick jag i taket och igår beslutade jag och Maken oss för att donera en 2000 liter vattentank. Just nu är min personal inne i Krabi och köper en pump till tanken och lite ledningar, sedan ska vattenproblemet vara löst :)

Imorse träffade jag och en annan mamma och pappa en trädgårdsmästare som ska hjälpa oss att planerar lite palmer på skolgården så att barnen får mer skugga och det blir lite trevligare miljö. Detta är något som ligger utanför skolans budget så vi ordnar detta själva genom donationer från föräldrar.

Det som känns bra är att vi direkt fick respons från ägarinnan av skolan och hon var verkligen glad för våra donationer. Om ni vill läsa mer om skolan så kan ni titta på deras Facebook sida "Nawattaphume International School Krabi".



Just nu håller skolan på att riva en byggnad som har angripits utav termiter. Trähus är inte att rekommendera i dessa klimat. Termiterna äter verkligen upp träet.

Nu ska skolan bygga en riktig byggnad gjort utav cement och vi kommer att få 2 nya klassrum och förhoppningsvis det efterlängtade biblioteket. Kan ni tänka er en skola utan ett bibliotek?? Skrämmande!!

Påtal om böcker. Är det någon som ska hit på semester och har en massa svenska böcker tillövers så får ni gärna ta med dem. Först skulle jag vilja att Tess läser dem sedan skulle jag donera dem till skolan. Just nu finns det 3 barn som pratar svenska (2 av dem är mina,hihi).

Nu är det lunch dags. Idag blir det Peanang Gai.


 





 


Inga kommentarer: