måndag 25 april 2011

Välkommen Thaiger



Kan man få en bättre påskpresent??

För några dagar sedan berättade en klasskompis pappa att deras kattmamma blivit ihjäl körd av en lastbil och lämnat flera kattungar efter sig. De fick flaskmatas var 3:e timme och behövde snabbt finna ett nytt hem. 

Jag har världens bästa Make och pappa till våra barn. Igår gick han med på att hämta hem en kattunge. Jag tror jag var lika glad och sprallig som barnen :)

Det fanns 7 kattungar kvar, varav 3 som i våra ögon var intressanta. (De andra 4 hade halvlångt hår och det ville vi inte ha). En såg likadan ut som vår förra katt och det kändes fel. Sedan fanns det en helsvart och eftersom jag är vidskeplig kan jag inte ha en svart katt. Då hade jag inte fått göra något annat än spotta över axeln :) Sist men inte minst hade vi den ursöta, gråsrandiga lilla tigerkattungen och han fick följa med oss hem.

Igår ville Tess inte göra någoting annat än att vara med Thaiger. Hon ville inte ens lämna honom för att gå till poolen så jag och Viktor gick själva. En halvtimme senare kom Maken och Tess OCH Thaiger. Tess och Viktor turades om att bada/hålla Thaiger.

Vi har haft en härlig och avkopplande påskhelg. Hoppas att ni har haft det samma!

Kram


Inga kommentarer: