fredag 23 juli 2010

Här är jag!

Igår var jag, barnen och några vänner vid ett vattenfall som ligger strax utanför Krabi. Jag har inte varit där på flera, flera år. Det var ett perfekt väder - inte för varmt och inget regn.

Vi hade en otrolig tur för vi var helt själva där! Det finns många fördelar med att åka på utflykter under lågsäsongen. Här brukar det krylla utav både lokalbefolkningen och turister.


Viktor gillade att hoppa mellan stenarna och Tess fastnade för lianen som bildat en gunga.



Vad har vi mer hittat på under veckan? 

• Vi började skollovet med sjukstuga här hemma. Alla blev sjuka inklusive mig och Maken. Nu är alla friska igen :)

• Tess gamla klasskompis har varit här och lekt. De har flyttat till Phuket så det träffas inte så ofta längre.

• Vi har varit nere på stranden. 

• Tess har sovit över hos grannflickan.

• Jag och Viktor har hälsat på en kompis som bor i Singapore men har sitt sommarhus här. 

• Jag har beställt allt kakel och golv till huset.
• Jag har träffat snickaren som ska bygga vårat kök samt trappräcket. Trappräcket som normal ingår i huset var allt annat än snyggt OCH absolut inte säkert. Bara 80 cm högt och alldeles för brett mellan pinnarna. Förresten, är det någon som har en trapp där hemma? Vad har ni för höjd och avstånd mellan pinnarna????

• Vi har bakat kakor som inte blev goda.

Idag blir vi nog hemma. Grannflickan är över och leker med Tess. Viktor stackarn får inte vara med så jag får nog sätta mig och leka med honom en stund. Tågbanebygge nästa!

Hoppas allt är bra med er?!

Har ni fortfarande kalasväder i Sverige?? Jag tycker att ni ska få lite skitväder nu så att ni börjar längta till er vintersemester och att alla bokar in en Thailandsresa och då framförallt till Aonang. För här är det fortfarande stendött på turister och min stackars restaurang ekar tomt :(

Stor kram för den som vill ha ♥


Inga kommentarer: