tisdag 13 juli 2010

Uppdatering

Hmmm, vad är det som håller på att hända med min 5-åriga tjej? Vart har hon fått dessa "poser" ifrån??



Viktor skulle inte vara sämre. Han är en superhero...



♥ ♥ ♥

Viktor var och klippte sig igår. Han blev jätteledsen när vi kom fram till salongen. Vet inte vad som hände men han blev rädd att de skulle göra illa honom. Självklart så gjorde inte frisörskan det utan snarare tvärtom. Hon var så försiktigt att Viktor var nära att somna :)

20 Baht kostade klippningen. Ungefär 5 svenska kronor. Slå det om ni kan!

♥ ♥ ♥

Nu går barnen sin sista vecka. Sedan är det sommarlov till den sista augusti. Jag kan inte fatta att Tess då ska börja i 1:a klass. Igår hämtade jag ut hennes nya skoluniform. Ska se om hon vill prova den så ni kan få se hur hon ser ut (jag vill oxå nämligen se). 

Nu går hon varje dag till skolbyggnaden och har "preparation class". För någon dag sedan kom hon hem och berättade att hon haft Franska lektion!!! VA?? Ska hon lära sig franska nu oxå?? Räcker det inte med svenska, engelska och thai?!?! Jisses, hur ska hon lyckas med det??

♥ ♥ ♥

Idag börjar jag mina thailektioner igen efter 2,5 veckas ledighet. Ska faktiskt bli kul. Jag har självklart inte öppnat böckerna någonting trots att jag sa till mig själv att jag skulle plugga glosor. Jag behöver verkligen gå på lektionerna och få läxa för annars har jag ingen disciplin. Latrumpa är vad jag är!

♥ ♥ ♥

Idag har vi varit vid huset och det går framåt. Idag bestämde vi exakta hur badrummen ska se ut. Igår var vi och köpte handfat, blandare, toalettstolar och även en diskmaskin. Att vi inte har något kök i nya huset är en annan femma :)  

Imorgon ska jag tvinga med Maken till kakel och golvaffären. Jag vet redan vad jag vill ha. Nu gäller det bara att få Maken till samma smak och tycke. Det viktigaste är att han är på bra humör. Då brukar allt gå så mycket lättare så jag får nog börja dagen med frukost-på-sängen och en liten sovmorgon.

♥ ♥ ♥

Nu ska jag åka och hämta mina charmtroll. Hoppas att jag hinner titta in hos mina favoritbloggar ikväll. Just nu är jag väldigt dålig på att kommentera, då jag läser via iphone. Jag letar fortfarande efter en bra apps för blogg.se. Någon som hittat någon bra ännu?

Kram till den som vill ha ♥

Sara

Inga kommentarer: