lördag 30 januari 2010

Män och bilar!!!

Män ska alltid skryta om hur bra de är på att köra bil. Min make är inte sämre!

Att köra bil i Thailand är kanske inte alltid det lättaste. Först är det vänstertrafik som man ska vänja sig vid. Därefter ska man ta hänsyn till alla moppar som kör både mitt i vägen samt vid väggrenen i motsatt riktning (alltså på fel sida vägen). Att man möter en bil på sin vägbana som ger en hellyset är inte heller ovanligt. Får man hellyset i ögonen så innebär det typ "FLYTTA DIG FÖR HÄR KOMMER JAG OCH OM INTE DU FLYTTAR DIG NU SÅ KROCKAR VI". Så då flyttar man sig...

Att köra om i uppförsbackar är ett måste. Det är nästan som en oskriven regel. :)

Iallafall dit jag skulle komma.... Min man klagar att jag alltid är så försiktig när jag backar in bilen på uppfarten. Att jag har miiiiiiiiiinst 1 meter kvar till bakväggen. Jag tar mig tiden och ser till att det blir bra.

Min man gjorde INTE det samma igår när han kom hem!



Att tilläggas är att Stefan redan har böjt ut styret med 75%, så tidigare var det helt ihopknycklat!

Stefan fick själv berätta för Viktor att han kört på hans cykel med bilen. Han tog det bra eftersom Stefan snabbt som attan sa att han skulle köpa en ny cykel åt honom. Det är klart Viktor blev glad eftersom den här cykeln har han fått "ärva" Tess. Så nu kan han få sin "Ben 10"-cykel som han vill ha.

Bucklan på bilen tänker jag inte ens kommentera hur störig den är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Män kan INTE köra bil så bra som de tror. Eller vad tycker du?



Inga kommentarer: