torsdag 21 januari 2010

Dålig flashback i Thailand, där solen skiner...

När du gick i skolan. Fick du då någon gång den otäcka känslan att man inte fattar någonting av läxan eller kommande prov??

 Hur mycket man än läser så går det inte att förstå. Det kryper i kroppen och man känner paniken växa inombords. Man blir varm, ofokuserad och man vill inget annat än att det ska vara en dålig mardröm. Har du känt så någon gång?? Du försöker och försöker men det går bara inte att förstå.

Det har jag gjort flera gånger under min skolgång och idag fick jag tillbaka samma känsla. Känslan av otillräcklig, inte tillräckligt smart eller begåvad och det började krypa i kroppen och panik-känslan tog fart.

Det slog mig att det här är bara början på en lååååååååååång väg. Tess har inte ens börjat 1:an och jag förstår redan ingenting! Jag hoppas att jag lyckats föda ett smart och begåvat barn som har lätt för sig i skolan!!!



Hur ska jag kunna hjälpa henne med läxan om några år?!?!?!

Har du känt som mig någon gång??

Undrar
Sara

Inga kommentarer: