måndag 25 januari 2010

Hämtning på förskolan

Då var det snart dags för att åka och hämta barnen på kindergarten. Jag ska vara ärlig och säga att just nu hade jag faktiskt hellre suttit kvar en stund till och jobbat.

Jag och barnen är konstant osams!

Jag är SÅ trött på att tjata och bli arg!

Det blir inte bättre av att det totalt verkar ha förlorat förmågan att leka med varandra. De ska leka med samma leksak eller så ska Tess envisas med att tjivas med Viktor och säga att hon är mycket större. Viktor är bara en liiiten liiiten pojke på 3 år och att hon snart är 5 ÅR!!! Då blir Viktor tokig och försöker slå Tess.

När vi sitter ner för att äta middag så det första de säger är: -NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ vi tycker inte om den här maten! Sedan rör de inte maten och jag får återigen tjata på dem att äta. Äter de inte så får de gå och lägga sig hungriga. Jaha säger de och väljer att gå och lägga sig hungriga. När klockan närmar sig läggdags kryper det fram igen: -Mamma, vi är hungriga. Så drar diskussionen igång igen om att man måste äta när maten står på bordet, bla bla bla. Till saken hör den att de äter några få tugger och säger att de är mätta och de säger att de inte tycker om maten trots att det kan vara en maträtt de tidigare alltid ätit. Suck.

Nä, nu har det gått ytterligare några minuter och det är verkligen dags att sätta sig i bilen och hämta sina små monster  änglar.

Hej hej,
Sara

Inga kommentarer: